Aproximativ 980 de muncitori au fost mobilizați pe șantierul secțiunii 5 Curtea de Argeș-Pitești a Autostrăzii Sibiu-Pitești, anunță autoritățile.
Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați, precizează Profit.ro.
Pentru asemenea lucrări complexe este nevoie și de foarte mulți angajați. Constructorul Webuild anunță că se caută, în continuare, atât muncitori calificați, cât necalificați. Până acum au fost angajate persoane atât din zonele în care se desfășoară lucrări (Argeș, Sibiu sau Vâlcea), dar și din alte județe ale țării, însă numărul acestora nu este suficient.
„E o autostradă care trece munții și face legătura dintre Țara Românească și Ardeal. Avem 4,5 milioane metri cubi de săpătură, 3,5 milioane metri cubi de umplutură, peste 50 km de piloți forați. Avem două noduri rutiere, unul la începutul contractului, în localitatea Cornetu și unul în localitatea Șuici, la Rudeni mai exact, în a doua jumătate a contractului. Trebuie să construim și un ecoduct care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7”, a mai declarat Adrian Bodoc, manager proiect Webuild. Întreaga lucrare ar trebui să fie finalizată în anul 2028. „În momentul de față suntem în etapa de proiectare, lucrăm la elaborarea proiectului pentru autorizarea de construire și a proiectului tehnic de execuție. Studiile de teren, arheologia, studiile topografice, precum și studiile geotehnice au fost finalizate. Ca lucrări pregătitoare, am început cu organizarea de șantier din comuna Cepari și cu defrișarea pădurilor aflate în fond forestier. Vom mai avea încă o organizare, în zona tunelului, la kilometrul 62+300 și încă o organizare, la începutul contractului, la Cornetu, la km 44+500”, a mai spus Bodoc. Secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești va avea cel mai lung tunel de autostradă din România.
Sursă foto: Profit.ro