Oficialii de la Transporturi estimează că ambele tronsoane în execuție ale Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12) vor fi gata în 2024. Dintre acestea, tronsonul 1 construit de turcii de la Ozaltin ar avea șanse să fie finalizat primul, fiind mai avansat și mai mic decât tronsonul 4, construit de UMB, potrivit estimărilor oficiale. Pe de altă parte, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) estimează că anul acesta ar putea fi dat în trafic doar segmentul Colonești – Albota din tronsonul 4.
„Cred ca Ozaltin termină mai repede. Și pentru că lotul lor este mai scurt”, a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), scrie economica.net.
Pe de altă parte, Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură (API) estimează că în 2024 există șanse reale pentru darea în trafic doar a segmentului Colonești – Albota din tronsonul 4 construit de UMB. Pentru finalizarea întregului tronson însă, constructorul român ar mai avea mult de lucru (cel puțin nouă luni) la nodul cu A1 București – Pitești, unde nici măcar nu au fost aduse foraje, susține reprezentantul API.
Legat de tronsonul 1 al DEx12, Ciurea a menționat că mai este foarte mult de lucru la structuri și că antreprenorul din Turcia nu are forța necesară finalizării lucrărilor până la finalul anului, mai ales că are termen contractual de finalizare în martie 2025.
În lungime de 17,7 kilometri, tronsonul 1 al DEx12 a fost relicitat după ce contractul cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat. Noul constructor, asocierea Ozaltin – Strade – Visio are termen de finalizare a lucrărilor în primăvara anului viitor.
Cu toate acestea, având în vedere ritmul din șantier, mai mulți oficiali de la Transporturi estimează că lucrările la tronsonul 1 Craiova – Robănești ar putea fi terminate în avans, până la finalul acestui an. Progresul fizic total pe acest lot este undeva la 68%, conform datelor de pe harta CESTRIN.
Tot până la finalul anului ar putea fi gata și tronsonul 4 al DEx12, conform estimărilor oficialilor de la Transporturi, dar și ale constructorului UMB. În lungime de 31,82 kilometri, acest tronson este realizat în proporție de 48%, conform celor mai recente date.