Proiectul de Lege pentru contractul de finanțare al Autostrăzii Moldovei Ploiești – Pașcani (320 km) va fi aprobat joi, 3 august, în ședința de Guvern. Pentru Autostrada Moldovei (A7) Guvernul vrea să ia împrumut de la BEI 600 de milioane de euro pentru cofinanțarea proiectului A7 Ploiești – Pașcani, dar în realitate întreaga autostradă se construiește cu bani de la bugetul de stat pentru că banii din PNRR pentru sectorul rutier reprezintă împrumuturi cu dobândă foarte mică și pe termen mare și doar investițiile feroviare din PNRR sunt susținute din granturi (bani gratis). În plus, tranșa III din PNRR este condiționată de îndeplinirea jaloanelor, în special reforma pensiilor speciale, „picată” miercuri la CCR.
Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanțat din PNRR din toată Uniunea Europeană, contracte sunt semnate pe 12 din cele 13 loturi, iar constructorul român UMB lucrează pe 10 loturi de la Buzău la Pașcani și ar urma să finalizeze unele tronsoane începând cu a doua jumătate a anului viitor, termenele fiind cuprinse între 20 și 30 de luni, în funcție de lungimea loturilor. CNAIR nu are contract semnat pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) și urmează să anunțe câștigătorul după o nouă rundă de reevaluare a ofertelor.
Sursa: Economedia.ro