Primele două loturi de pe A7, unde lucrează constructorii Pizzarotti și Trace nu au ajuns nici măcar la 20% stadiu de execuție, deși au termen de finalizare până în aprilie 2024. De cealaltă parte, pe loturile Buzău – Focșani, începute la mijloc de toamnă de Umbrărescu, deja s-au turnat primii kilometri de asfalt (stratul de bază).
Misiune imposibilă pentru Pizzarotti – Retter și Trace – Coni pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei A7. După 9 luni de la intrarea în șantier și cu termen de finalizare aprilie 2024, loturile Ploiești – Mizil și Mizil – Pietroasele sunt la doar 11%, respectiv 16% execuție, anunță vineri CNAIR. Pe lângă mobilizarea insuficientă a constructorilor – mai ales pe lotul 1 – șantierele au probleme din cauza studiului de fezabilitate care nu a indicat pânza de apă freatică la 60-70 cm adâncime și a descărcărilor arheologice, precizează economedia.ro.
Spre deosebire de loturile Buzău – Focșani începute la mijloc de toamnă de Umbrărescu, unde acum se așterne deja asfalt (stratul de bază), pe primele două loturi dintre Ploiești și Buzău imaginile recente din dronă arată încă zone cu bălării, ceareale și culturi de rapiță, anunță Asociația Pro Infrastructură: „Valea plângerii pe Autostrada Ploiești – Buzău lot 2. «Șantierul» este aproape încremenit între lanurile de rapiță și cereale. Într-adevăr, antreprenorii sunt blocați de probleme diverse, de la gropile de împrumut cu materiale care nu pot fi folosite, la siturile arheologice încă deschise și până la bâlbele și greșelile din proiectul tehnic livrat de Consitrans. Peste toate este presărată din belșug lentoarea proverbială a oficialilor CNAIR în a-și asuma orice fel de răspundere tehnică ori birocratică.”