Au fost montate primele grinzi la kilometrul 0 al Autostrăzii Moldovei (A7), a informat marți secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu. Mai exact, este vorba de nodul rutier A3 – A7, unde lucrează asocierea Pizzarotti – Retter care a câștigat contractul pentru lotul 1 Dumbrava – Mizil al tronsonului Ploiești – Buzău. Scrioșteanu le-a cerut constructorilor să crească mobilizarea în șantier, pentru ca primul lot al A7 să fie dat în trafic anul viitor.
„Am fost într-o vizită neanunțată pe șantierul lotului 1 Dumbrava Mizil al Autostrăzii Ploiești – Buzău, mai exact la km 0 al Autostrăzii Moldova A7 unde va fi localizat noul nod rutier între A3 București-Ploiești și Autostrada A7, cel mai complex nod rutier din acest prim lot, de altfel”, a transmis Scrioșteanu, citat de economica.net.
El a detaliat stadiul lucrărilor pe acest lot:
– A fost finalizată descărcarea siturilor arheologice de pe întregul amplasament al autostrăzii;
– Au fost montate primele 48 de grinzi de beton aferente structurilor;
– Au fost finalizate 32 din 39 de podețe și se lucrează la restul de șapte podețe;
– Se efectuează lucrări de hidroizolație, umpluturi și verificări la cele 32 podețe finalizate;
– Au fost realizate 960.000 de metri cubi din 2,5 milioane metri cubi de umpluturi de pământ;
– Au fost realizate 25980 de metri cubi de strat de formă din pământ stabilizat cu lianți hidraulici;
– Se execută lucrări de umpluturi cu pământ la bretelele Nodului rutier de la Dumbrava;
– A fost finalizată o structură (pod) și se lucrează concomitent la restul de 14 (poduri și pasaje) aferente contractului;
– Au fost forați, armați și turnați 927 din 1180 de piloți aferenți structurilor;
– Se montează oțel-beton la radiere și se lucrează la elevațiile culeelor;
– Au fost realizate toate subtraversările de conducte gaz și țiței;
– Se lucrează la sistemul ITS, stadiul acestora fiind de 65%;
– Se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice, fiind finalizată relocarea conductelor de apă;
Lucrările de execuție la acest lot au început în toamna anului trecut, iar constructorul, asocierea Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are la dispoziție 25 de luni pentru finalizare și 1,46 de miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR.