Cele mai mari progrese pe șantierele de autostrăzi au fost înregistrate în ultima lună din 2023 pe primele două loturi ale A7 Ploiești – Buzău (Coni și Pizzarotti) și pe A1 Sibiu – Pitești, secțiunea 4 (Porr Construct), potrivit datelor actualizate ale CNAIR, monitorizate de ECONOMICA.NET.
Prahovenii de la Coni domină pentru prima dată clasamentul constructorilor de autostrăzi realizat de ECONOMICA.NET. Și asta pentru că au raportat cel mai mare progres de pe șantierele de autostrăzi din România, de aproape 6 puncte procentuale, după cum arată datele CNAIR pe luna decembrie. Astfel, lucrările pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7Buzău – Focșani au ajuns la un stadiu de peste 41%. Rămâne de văzut dacă partenerul bulgar Trace se va mobiliza la rândul său, astfel încât cei 28,35 de kilometri ai lotului să fie finalizați în 2024, conform estimărilor directorului general al CNAIR, Cristian Pistol.
A doua poziție este ocupată de constructorii lotului vecin, asocierea Pizzarotti – Retter. Aceștia au raportat un avans de 3 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil, realizat 43%. Cel mai mai avansat lot din A7ar trebui finalizat tot în 2024, conform estimărilor șefului CNAIR.
Podiumul este completat de constructorul austriac Porr, care a marcat un progres de 2,64 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș (A1). Lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România este realizat în proporție de 18%.