UMB, cel mai puternic constructor din România, va intra în șantier pe Autostrada A1 Lugoj – Deva „săptămâna viitoare”(n.r. 15-21 aprilie) a anunțat luni, 8 aprilie, la Digi24, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, după noi discuții cu Dorinel Umbrărescu, șeful companiei UMB. Întârzierile față de promisiunile de până acum au fost explicate prin chestiuni care țin de mediu, proceduri peste care nu se putea trece. La începutul lunii februarie, chiar la Timișoara, ministrul Grindeanu promitea intrarea UMB în șantier la 1 martie.
Sorin Grindeanu a reacționat și după avertizările Asociației Pro Infrastructură care a arătat riscurile de ratare a jalonului PNRR (2026) pentru finalizarea lotului de aproape 10 km dintre Holdea (jud. Hunedoara) și Margina (jud. Timiș), lotul lipsă care închide A1 Sibiu – Nădlac II, termenul de execuție fiind de aproape 3 ani (34 luni) dar fără ca lucrările să fi început, iar UMB fiind la primul tunel (în asociere cu o firmă din Bosnia Herțegovina), scrie economedia.ro.
„UMB va termina înainte de termen așa cum ne-a obișnuit. Încă nu sunt în execuție, dar se va înscrie în termen. Săptămâna viitoare intră în șantier. Au fost chestiuni care țin de mediu peste care nu putem trece. Din discuțiile pe care le-am avut, inclusiv cu constructorul (n.r. UMB), săptămâna viitoare totate aceste lucruri sunt depășite și se intră în șantier la execuție. Pentru forța UMB, 2 kilometri de tuneluri din cei 9 ai autostrăzii… eu merg la Timișoara cu mașina, știu zona. Acum sunt lucrări de pregătire”, arată ministrul.
Întrebat dacă se poate respecta termenul 2026 din PNRR și dacă nu este risc de pierdere a banilor, Grindeanu a dat asigurări că nu vor fi întârzieri. „Evident, fără dubii. Nu vă luați după domnii ăștia, de la Pro Infrastructura ei spuneau că nu semnăm contractele nici pe A7 (Autostrada Moldovei). Vă spun cu procent de 100% că toți banii pe infrastructura rutieră din PNRR vor fi luați”, a afirmat Sorin Grindeanu.