Economie

Guvernul a tăiat banii pentru Centura Bacăului: dă doar 64 din 350 de milioane

Asociația Pro Infrastructură afirmă că Bugetul aprobat de Guvernul Orban a alocat doar puțin peste 18 la suta din necesarul de finanțare pentru acest an al centurii Bacăului. Conform sursei citate, Centura ar avea nevoie de 350-400 de milioane de lei anul acesta, dar în buget nu sunt prevăzute decât 64 de milioane de lei.

“Președintele Klaus Iohannis a promulgat ieri legea bugetului de stat pentru anul 2020, după ce Guvernul Orban și-a asumat răspunderea în Parlament la finalul anului trecut pentru această lege. Deși, declarativ, vor fi prioritizate principalele investiții pe fonduri europene aflate în derulare, lucrurile nu par să stea așa.

Un prim exemplu ar fi centura orașului Bacău, un proiect de aproximativ 800 de milioane de lei cu TVA pe care lucrările au început în martie 2019 și au avansat pe parcursul anului foarte bine, fiind utilizați aproximativ 250 de milioane de lei. Estimările noastre indică un necesar de 350-400 de milioane de lei în 2020. Alocarea Guvernului Orban: 64 de milioane. Comparativ, construcția Centurii Târgu Mureș, aflată într-o licitație suspendată de 3 luni, fără oferte depuse, cu șanse reduse de contractare în 2020, are o alocare mai mare”, se arată într-o postare a Asociației Pro Infrastructură.

“«Reaua guvernare» a PSD a asigurat finanțarea lucrărilor de la şoseaua de centură a Bacăului. Mulțumită conlucrării exemplare dintre guvernările centrală și locală ale PSD acest proiect de infrastructură, vital pentru dezvoltarea Bacăului, a ajuns la un grad de realizare de 45 la sută – fiind socotit cel mai dinamic șantier de mare infrastructură din țară.

După ce a pus cruce Autostrăzii Moldovei, guvernul PNL se pregătește să îngroape și centura Bacăului prin subfinanțarea lucrărilor și neasigurarea condițiilor necesare înaintării cu rapiditate a proiectului.
Asta, în contextul în care grupul de lucru constituit de fostul prefect al Bacăului, Valentin Ivancea, a topit în 2019 birocrația, iar centura a obținut toate avizele și autorizările necesare – la acest moment nu mai există nicio piedică administrativă în calea centurii. Totul ține de asigurarea finanțării de către guvernul PNL și mobilizarea constructorului băcăuan, un constructor care n-a pus un metru de asfalt în Bacău cât timp orașul a fost condus de PNL (2004 – 2016).

Dragoș Benea
europarlamentar

Sursa: Desteptarea

 

Vezi și
Economie

Chimcomplex vrea sa faca un dezinfectant contra COVID-19

Compania Chimcomplex, care produce substanțe cu concentrații foarte puternice, industriale, pe…
Vezi mai mult
EconomieSTIRI SI NOUTATI

Restanțe bancare mari în Bacău

Anul bancar 2020 al băcăuanilor a început cu o creștere, deși moderată, a restanțelor la…
Vezi mai mult
EconomieSTIRI SI NOUTATI

Amenzi de peste 200.000 lei, pentru muncă ”la negru”

Nu mai puțin de 15 la sută dintre angajatorii verificați, în ianuarie, în ceea ce privește…
Vezi mai mult

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *