Inspectoratul Școlar Județean a recunoscut eroarea din baremul de corectare a tezelor de la simularea județeană a examenelor naționale, cea în care elevii erau puși să numere diftongii dintr-o propoziție. În barem erau numai trei dar în propoziție erau, după spusele profesorului universitar Ioan Dănilă, patru. Acum ISJ vine și spune că, în realitate, erau cinci.
În ceea ce privește subiectul prin care elevii erau puși să argumenteze dacă credința în Dumnezeu îi ajută să-și depășească necazurile, subiect considerat de unii părinți dar și profesori a fi inoportun, deoarece mulți elevi sunt de alte credințe sau sunt atei, ISJ susține că nu e nici o problemă deoarece toate religiile promovează credința într-o entitate superioara, doar numita diferit:
„Apreciem că toate religiile promovează o credință într-o entitate superioară, numită diferit. Prin urmare, elevilor nu li s-a lezat libertatea de credință, ci li s-a cerut să argumenteze pro sau contra, în funcție de valorile în care cred. Elevii atei puteau argumenta că nu sunt credincioși, nu sunt ajutați în depășirea dificultăților de divinitate, ci de propriile lor convingeri, de familie, de prieteni, etc.”, se arată în răspunsul primit de la ISJ.
În ceea ce privește problema cu maimuțele, și aici ISJ argumentează ca nu a greșit. La acest subiect, elevilor li s-a dat să spună dacă o propoziție bazată pe informatiile dintr-un text este adevărată sau falsă. Propoziția în cauză era „Maimuțelor le place să se joace”, dar în text era doar informația că maimuțele POT juca jocuri. Prin urmare, multă lume a concluzionat că nu se poate spune dacă propoziția este adevărată sau falsă deoarece „a putea” nu înseamnă și „a place”; dacă poți să faci o activitate, nu este obligatoriu să-ți și placa acea activitate, precizează Deșteptarea.ro