Liderul pieței de bricolaj din România este afacerea românească Dedeman, cu o cotă de peste 50%, compania fiind urmată de Leroy Merlin și Arabesque, conform datelor din 2022, cel mai recent an pentru care firmele și-au depus bilanțurile. Deși multinaționalele și-au făcut prezența pe această piață de mai bine de un deceniu, marile rețele care au câștigat încrederea clienților sunt două SRL-uri din zona Moldovei, din Bacău și din Galați, arată o analiză Termene.ro.
Platforma a analizat cum au evoluat afacerile de peste 20 de miliarde de lei ale celor mai importanți jucători de bricolaj din România.
Afacerile de bricolaj din România au înregistrat în 2022 cele mai bune vânzări, trendul fiind susținut de faptul că românii sunt și cei mai mari proprietari de locuințe din Uniunea Europeană, conform statisticilor Eurostat citate de consultanți.
În ultimele două decenii, bătălia pentru primele două poziții ale topului afacerilor de bricolaj s-a dat între Dedeman și Arabesque, arată datele platformei de afaceri. Începută ca o luptă strânsă, în ultimul deceniu Dedeman s-a distanțat și a acaparat aproape jumătate din piața de bricolaj din România.
Multinaționalele continuă expansiunea, iar în ultimul an de raportări Leroy Merlin a reușit să urce pe poziția a doua a clasamentului, după Dedeman, devansând Arabesque.
Liderul pieței este de câțiva ani buni Dedeman, considerată cea mai mare afacere antreprenorială românească. Cota de piață a acestuia este de peste 50% atât ca valoare a vânzărilor, cât și ca număr de magazine, iar creșterile de peste două cifre ale cifrei de afaceri au devenit o obișnuință în ultimi ani.
Sursa: economedia.ro