Trei loturi de autostradă, un segment de pe Centura Bucureștiului și un lot de cale ferată de pe M 100 București-Timișoara intră în șantier din martie, potrivit anunțurilor oficiale pe care le-au făcut reprezentanții Ministerului Transporturilor și CNAIR. Sunt cinci contracte cu o valoare totală de 5,7 miliarde lei finanțate din fonduri europene și PNRR, conform datelor oficiale.
Lotul UMB pe Autostrada A 1 Lugoj-Deva
Cel mai mare contract pentru un lot de autostradă pe care încep lucrările (după numeroase promisiuni) este lotul UMB pe Autostrada A 1 Lugoj-Deva. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat vineri, 9 februarie la Timișoara, intrarea în șantier a UMB din 1 martie 2024 : ,,La 1 martie urmează să înceapă lucrările la tunelurile de pe secțiunea E a autostrăzii Lugoj-Deva. ” Contractul are o valoare de 1,8 miliarde lei și este parțial finanțat din PNRR (componenta împrumuturi). De menționat că, UMB încă nu are Autorizație de Construire și nici Ordin pentru Începerea Lucrărilor (OIL), prin urmare rămâne de văzut dacă se va respecta termenul de 1 martie.
Lotul Nurol pe Autostrada Moldovei (A7)
Constructorul Nurol (Turcia) care a lucrat și pe Autostrada Transilvania (A3) a primit ordinul pentru începerea lucrărilor cu data de 1 martie 2024. Este singurul lot de pe A 7 unde nu se lucrează, iar termenul de finalizare este de 20 de luni. Lotul Pietroasele/Costești-Buzău este foarte important pentru legătura primelor două loturi ale secțiunii Ploiești-Buzău (termene de finalizare în această toamnă) cu cele 4 loturi ale UMB dintre Buzău și Focșani (2024/2025) : ,,Am stabilit Data de Începere pentru construcția Lotului 3 al Autostrăzii Ploiești-Buză. Lucrarile începe pe data de 1 martie 2024, iar constructorul (Asocierea NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – MAKYOL İNŞAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ) are la dispoziție 1.093.470.823,76 lei fara TVA și 20 de luni pentru construcția celor 13,90 km de autostradă. ” a transmis directorul CNAIR, Cristian Pistol.
Sursa: economedia.ro