Consitrans, proiectantul Autostrăzii Ploiești – Brașov, a primit o prelungire de 500 de zile, până la 15 ianuarie 2025, pentru predarea studiului de fezabilitate, dar anunță că nu mai poate suporta costurile din teren, costuri duble față de prețurile din oferta depusă în 2020. Consitrans susține că lucrează cu 7 foreze la studiile geotehnice între Ploiești și Comarnic, dar că nu a reușit să intre și în zona montană din cauza ploilor din ultimele zile.
Directorul general adjunct al proiectantului, inginerul Petre Ene, a spus la B1 TV că extensia a fost cauzată de constrângerile financiare și reevaluarea soluțiilor tehnice pentru a reduce costul estimat de la 10 miliarde de euro la aproximativ 5 miliarde de euro (bani pe care Ministerul Transporturilor oricum nu-i are). Contractul pentru documentația tehnică (studiu de fezabilitate și proiect tehnic) a fost semnat în februarie 2021 pentru o ofertă de 47 milioane lei și o durată de 42 de luni din care primele 30 de luni (doi ani și jumătate) studiul de fezabilitate. Termenul inițial de predare era septembrie 2024, dar a fost prelungit până în ianuarie 2026 pentru întreaga documentație, scrie economedia.ro
Despre autostrada de pe Valea Prahovei, Ovidiu Barbier, un fost director general adjunct CNAIR (mandatul Lucian Bode), a spus că este „for fun” pentru schiori și distracție, iar în acest moment nu sunt identificate fonduri, nu are trafic greu suficient între București și Brașov și nu poate fi construită nici măcar în 2030, ultimul termen pe care l-a avansat sâmbătă, 16 martie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
„Este autostradă for fun, absolut. Mergem la schi, mergem la plimbare…la distracție, facem turism. Autostrada se va construi, dar nu în această etapă. Comisia Europeană nu finanțează autostrada Ploiești – Brașov”, a declarat inginerul CFDP, Ovidiu Barbier.
În replică, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructură (API), Ionuț Ciurea, a arătat că cifrele de trafic Media Zilnică Anuală susțin legătura pe autostradă completă între București și Brașov, cu peste 26.000 de mașini/zi pe sectorul Ploiești – Comarnic (raportul din recensământul rutier din 2015).