Turcii de la Ozaltin domină din nou topul constructorilor de șosele de mare viteză din România, cu lucrările la „Autostrada Ford Otosan”. Pe podium se mai află constructorii loturilor 1 și 2 din A7 Ploiești – Buzău, respectiv asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace.
Constructorul tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12) a avut și în luna mai cel mai mare progres de pe marile șantiere de infrastructură rutieră din România. Astfel, asocierea condusă de turcii de la Ozaltin a înregistrat un avans de aproape 15 puncte procentuale pe acest tronson ce urmează să fie dat în trafic până la finalul anului, înainte de termenul contractual, potrivit estimărilor oficialilor de la Transporturi, conform economica.net.
Pe a doua poziție s-a clasat asocierea Pizzarotti – Retter, care a mai avansat cu încă 9 puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil al A7 Ploiești – Buzău. Astfel, lucrările la acest lot ce urmează să fie dat în trafic tot în 2024 sunt realizate în proporție de 69%, conform datelor CESTRIN aferente lunii mai.
Podiumul topului este completat de asocierea Coni – Trace, care a avut un progres de 6,5 puncte procentuale pe lotul vecin din A7, Mizil – Pietroasele, după două luni. Și acest lot este programat pentru inaugurare în 2024, fiind realizat în proporție de 68%.
Mai departe, turcii de la Alsim Alarko au avut un avans de 6,4 puncte procentuale pe lotul 1 Glina – Vidra al Autostrăzii Bucureștiului (A0), tot după două luni. Lucrările la acest lot sunt aproape finalizate, secțiunea dintre DN4 și A2 urmând să fie dată în trafic luna viitoare.
În top urmează un constructor nou, respectiv China Civil Engineering Construction Company (CCECC), cu un prim avans de 6 puncte procentuale pe lotul 3 al A0 Nord. Oficialii de la Transporturi au apreciat startul bun al acestui constructor în șantier.
Tot un progres de 6 puncte procentuale a raportat grupul UMB pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord al A7 Buzău – Focșani. Astfel, lucrările la „cocoașa de la Focșani” sunt realizate în proporție de 45%.
Pe următoare poziție, revin în top turcii de la Nurol, cu un prim avans de 5 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău. Pe acest lot, Nurol lucrează împreună cu alt constructor din Turcia, Makyol.
Topul continuă cu UMB, care a avut un progres de 4 puncte procentuale pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Lucrările la acest tronson au ajuns la un stadiu fizic de 52%.
Următorul în top este constructorul austriac Porr, care a raportat un progres de 3,93 puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România sunt realizate în proporție de aproape 37%.
UMB revine cu un avans de 3,57 puncte procentuale lotul 2 Vadu Pașii – Rm Sărat al A7 Buzău – Focșani, unde s-a ajuns la un stadiu al lcurărilor de 37%.