Clasamentul constructorilor de drumuri de mare viteză din România este pentru prima dată dominat de firma din Turcia Ozaltin, cu lucrări la „Autostrada Ford Otosan” (DEx12). Și constructorul cu acționariat austriac Porr a avut progrese semnificative pe șantierul secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), în vreme ce UMB a avansat la „cocoașa” de la Focșani (A7).
Turcii de la Ozaltin au ocupat primul loc în clasamentul constructorilor de autostrăzi, după ce în luna ianuarie au raportat un avans de 2,66 de puncte procentuale pe tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Astfel, gradul de execuție pe contractul de finalizare a lucrărilor pe acest lot a depășit 5%, conform datelor CNAIR pe luna ianuarie 2024. Rămâne de văzut dacă firma din Turcia va reuși să finalizeze până la finalul anului restul lucrărilor de executat pe acest tronson, început de italienii de la Tirrena Scavi, scrie economica.net.
Pe a doua poziție s-a situat Porr Construct, cu un progres de 2,53 de puncte procentuale pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș din A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul cu primul tunel veritabil de autostradă din România au depășit astfel stadiul de 20%.
Podiumul este completat de UMB, cu un avans de 2 puncte procentuale, după mai multe luni, pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani al Autostrăzii Buzău – Focșani (A7). Botezat „cocoașa” de la Focșani, acest lot este cel mai avansat din cele 10 construite de UMB din A7, fiind realizat în proporție de 29%.