Constructorul român Doriel Umbrărescu anunță, într-o rară ieșire publică, prilejuită de o vizită a autorităților pe șantierul Autostrăzii Moldovei, că va finaliza anul acesta și alte lucrări, precum cele de la tronsoane ale Autostrăzii Ford și Drumului Expres Brăila – Galați.
Lucrările și pe cele 4 tronsoane ale autostrăzii Buzău- Focșani (82,44 km), secțiune a A7, au fost reluate, constructorul român UMB înregistrând până acum progrese fizice cuprinse între 26% și 29% pe cele 4 tronsoane, anunțau recent autoritățile. Conform contractelor, anul acesta trebuie finalizate Tronsoanele 1 (Buzău-Vadu Pașii, 4,6 km0 și 4 (Mândrești- Munteni, 10,94 de km). Tronsoanele 2 (Vadu Pașii-Râmnicu Sărat, 30,8 km) și 3 (Râmnicu Sărat- Munteni, 36,1 km) au termene contractuale de finalizare anul 2025, conform Profit.ro.
Cele 4 tronsoane, a căror construcție este finanțată prin PNRR, au o valoare însumată de 4,23 miliarde de lei (fără TVA).
„Un prim contract de finanțare, în valoare de 600 milioane euro, a fost semnat între România și BEI în data de 14 iunie 2023 și este destinat sprijinirii realizării unor secțiuni din cadrul autostrăzii A7, în lungime de 319 km (Ploiești – Pașcani). Acesta a fost aprobat în Parlament. Obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcția unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, profil 2 x 2 benzi de circulație, între Ploiești și Pașcani. Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secțiuni: Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km; Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km”, se precizează în comunicat.