UMB a solicitat CNAIR rezilierea amiabilă a contractului de proiectare și execuție a Centurii #Galaţi, argumentând că nu poate acoperi creșterea prețurilor. Contractul a fost semnat de UMB în urmă cu aproape 4 ani, pentru o ofertă de 705 milioane lei, mult sub estimarea CNAIR de 900 de milioane lei, apare precizat într-o postare făcută de Culisele economiei dunărene
Într-o altă postare pe pagina Drum Expres Focsani-Braila-Constanta scrie că solicitarea de reziliere amiabilă a contractului a fost făcută în 2023 și apare în informaărea oficială a Companiei de Drumuri : ,,Antreprenorul a solicitat încetarea de comun a contractului” -raport CNAIR. Datele rezilierii încă nu au fost stabilite astfel încât cel mai puternic constructor din România să nu fie penalizat cu certificat negativ. (Rezilieri amiabile s-au făcut și cu proiectanți care nu s-au mai încadrat în costul ofertat). Tot în județul Galați, UMB ar fi trebuit să înceapă lucrările la Podul peste Siret de la Cosmești (contract cu fonduri europene semnat încă din 2022).
Varianta de ocolire a municipiului Galați, cunoscută și ca Centura Mare, se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, trece de Parcul Natural Lunca Joasă a Prutului Inferior şi intersectează DN 2 B înainte de vama Galaţi – Giurgiuleşti. Pe traseul de 33 de kilometri sunt 34 de poduri și pasaje, cu o lungime totală de 4,4 kilometri.