Ziua decisivă pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei Ploiești-Pașcani. Dacă până la sfârșitul zilei de vineri, 3 noiembrie nu se înregistrează nicio contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), atunci Compania de Drumuri poate semna cu turcii de la Nurol contractul pentru execuția lotului 3 Pietroasele-Buzău. Lotul 3 cu o lungime de 14 kilometri este ultimul lot dintre cele 13 de pe Autostrada A 7 fără constructor, iar pe lângă lipsa legăturii între primele două loturi (Pizzarotti-Retter și Trace-Coni) și loturile UMB, întârzierea semnării contractului riscă să scoată CNAIR din calendarul PNRR, semnarea contractului până la finalul anului și mai ales finalizarea lucrărilor în august 2026.
Pentru execuția lotului 3, pe 23 octombrie, CNIAR a desemnat din nou constructorul turc Nurol (îi mai desemnase și în toamna 2022). De la momentul desemnării sunt 10 zile calendaristice pentru depunerea eventualelor contestații, dar pentru siguranță (se ia în calcul data poștei) CNAIR mai așteaptă 2-3 zile. Vineri, 3 noiembrie, la ora redactării acestui material, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice și pe Portalul CNSC nu era nicio contestație înregistrată, dar sfârșitul zilei ne va lămuri dacă după doi ani de contestații, patru desemnări și tot atâtea serii de contestații la CNSC și Curtea de Apel București, CNAIR reușește până la urmă să ,,închidă” A 7, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din UE finanțat prin PNRR.
Licitația pentru primele 3 loturi de pe A 7 a fost lansată în iunie 2021 (n.r nu în septembrie cum a transmis șeful CNAIR). Termenul de execuție pentru lotul 3 este de 20 de luni, iar pe traseu sunt 8 poduri și un pasaj cu o lungime de 1,2 kilometri.
Sursa: economedia.ro